Magnesium: Een essentiële voedingsstof voor de botten en het immuunsysteem

Magnesium: Een essentiële voedingsstof voor de botten en het immuunsysteem

Magnesium is een mineraal dat een rol speelt in honderden lichaamsfuncties. Niet veel mensen weten dat magnesium belangrijk is voor je botten, je immuunsysteem, je spieren, zenuwen en je hart.

Je hebt dagelijks de volgende hoeveelheden magnesium nodig (ADH):

  19 tot 30 jaar 30 jaar en ouder
Mannen 400 milligram 420 milligram
Vrouw 310 milligram 320 milligram

Bronnen van magnesium

Door de volgende voedingsmiddelen regelmatig te eten, bereik je de ADH (aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van magnesium):

  • Eet meer volkorenproducten (brood, pasta etc.), quinoa en bulgur. Dit zijn magnesiumrijke producten. Deze producten zijn ook rijk aan vezels.
  • Eet af en toe pompoenzaden door je salade.
  • Eet af en toe amandelen (bijvoorbeeld door je yoghurt). Amandelen zijn ook rijk aan vitamine E en calcium.
  • Bonen zoals zwarte bonen, witte bonen en soja bonen zijn rijk aan magnesium. Eet dit bijv. twee keer per week in plaats van vlees. Deze bonen bevatten ook veel eiwit.
  • Eet twee tot drie keer per dag magere zuivelproducten. Zuivelproducten zijn ook een uitstekende calciumbron.
Toegevoegd op: 21-11-2007 | Categorie: Voeding | Printversie

Reacties op dit artikel

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reactie toevoegen

Geef de uitkomst van de onderstaande som:

(in cijfers)

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.