Alternatieven voor voedingssupplementen

Alternatieven voor voedingssupplementen

Gebruik je anti-oxydanten als voedingssupplement? Koop je dure potjes om je te beschermen tegen vrije radicalen en ernstige ziekten? Verdiep je eerst eens in de voedingsmiddelen die veel anti-oxydanten bevatten; dat is gezonder, goedkoper en nog smakelijk ook!

Grijp eens wat meer naar bijvoorbeeld de volgende etenwaren:

Paranoten

Bevatten selenium, dat beschermt tegen kanker. Onderzoek heeft uitgewezen dat selenium het risico op het krijgen van kanker met 42% kan verminderen.

Tomaten

Bevatten lycopeen, dat beschermt tegen hartsziekten en huidbeschadigingen als gevolg van UV-stralen. Verrassend genoeg bevatten tomaten in blik meer lycopeen dan verse, blijkbaar omdat ze meer voedingsstoffen vasthouden.

Groene groente

In het bijzonder spinazie, boerenkool en broccoli. Deze voedingsmiddelen bevatten luteïne, dat de ogen beschermt en de kans op hartziekten en kanker vermindert. Ook in eidooiers komt deze stof voor.

Appels, pruimen, bramen, kersen en frambozen

Bevatten cyanidin, tegen hartziekten en kanker. Bovendien helpen ze je om slank te blijven, zo heeft een recent Japans onderzoek aangetoond!

Toegevoegd op: 28-03-2007 | Categorie: Voeding | Printversie

Reacties op dit artikel

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reactie toevoegen

Geef de uitkomst van de onderstaande som:

(in cijfers)

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.