Belangrijke missers tijdens het fitnessen

Belangrijke missers tijdens het fitnessen

Ben jij al een tijdje aan het fitnessen en merk je nog steeds geen resultaat? Het zou kunnen dat je de oefeningen dan niet goed uitvoert. Wij hebben 4 fitness-missers voor je op een rijtje gezet.

Geen gewichten

Cardiofitness is goed om te beoefenen. Maar als je dit niet in combinatie doet met krachttraining, zal je spiermassa afnemen. Zorg dat je dus genoeg krachttraining doet naast het fietsen of hardlopen. Dit stimuleert niet alleen je calorieverbruik en vetverbranding, maar vergroot ook je spiermassa.

Te lichte gewichten

Mannen willen hun ego nog wel eens tegemoet komen en extra zware gewichten gebruiken. Vrouwen doen nog wel eens het tegenovergestelde. Als je je spiermassa wilt vergroten, moet je je spieren uitdagen. Zorg ervoor dat je bij de laatste herhalingen van je oefening extra moeite moet doen. Je zult merken dat je resultaat boekt.

Geen strategie

Soms zie je mensen in de sportschool die niet precies weten waar ze mee bezig zijn. Vaak ontbreekt het plan van aanpak. Deze methode is doelloos. Je moet specifieke doelen stellen en voor ieder doel zijn er in de sportschool of bij jou thuis verschillende middelen te vinden.

Te vaak trainen

Natuurlijk is het goed om veel te trainen, maar té vaak trainen is funest. Tijdens het trainen ontstaan er namelijk fijne scheurtjes in het weefsel van je spieren. Deze worden hersteld door de aanmaak van nieuwe spiervezels. Dit zorgt er voor dat je spiermassa groeit. Hoe harder en zwaarder je traint, hoe meer tijd je spieren nodig hebben om te herstellen.
Herken jij je in een van de bovengenoemde tips? Laat dan je reactie achter en kom in contact met anderen!

Toegevoegd op: 17-04-2014 | Categorie: Fitness | Printversie

Reacties op dit artikel

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reactie toevoegen

Geef de uitkomst van de onderstaande som:

(in cijfers)

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.