Beste slanktips uit 2008

Beste slanktips uit 2008

In een tijdschrift over gezondheid lazen we een interessant artikel; men had uit stapels lectuur de beste en slechtste tips voor afvallen in 2008 geselecteerd. We geven ze hieronder weer:

Beste slanktips uit 2008:

  • "Zorg dat u altijd wat bij u hebt om ongezonde verleidingen te kunnen weerstaan. Snijd bijvoorbeeld een appel in partjes, stop de partjes in een boterhamzakje en besprenkel ze met citroen tegen het verkleuren." (Bron: "Lekker eten en Gezonder afvallen")
  • "Behoefte aan een tussendoortje? Neem een plak roggebrood. Roggebrood staat stevig in de maag, geeft snel een vol gevoel en scoort bovendien hoog op de laxeerladder. (Bron: "Het Dovemansorendieet")
  • "Drink bij eiwitrijke voeding een glas warm water met citroensap. Een geweldig middel om de spijsvertering te stimuleren.
  • Pas op voor kunstmatige zoetmakers ofwel zoetjes. Ze verergeren eetbuien doordat we snakken naar suiker en koolhydraten." (Bron: "Het Citroensapdieet")
  • "Kies voor voedsel dat weinig bewerkingen heeft ondergaan. Als het lichaam krijgt wat het nodig heeft, verdwijnen vreemde eetgewoontes.
  • Concentreer u niet alleen op het eten, maar kijk verder. Zo kan het zijn dat u te weinig slaapt waardoor uw lichaam geen vet verbrandt." (Bron: "Het Weg met de Weegschaal Superdieet").
  • "Houd een dagboek bij waarin u dagelijks opschrijft wat u eet en drinkt en hoe u zich daarbij voelt. Door dit op te schrijven krijgen we als we eenmaal de veranderingen in ons eetpatroon hebben doorgevoerd, meer waardering voor de resultaten en dat gaat verder dan alleen gewichtsverlies.
  • Gebruik een stoompan.
  • Geef toe dat geen enkele verslaving u gelukkig, voldaan en heel laat voelen. In feite maken al die verslavende dingen u ongelukkig omdat ze bijdragen aan gewichtstoename." (Bron: "Skinny Bitch".

Slechtste slanktips uit 2008:

  • Dagmenu's Sonja Bakker: tekorten aan mineralen (calcium, ijzer) en vitamines (foliumzuur en vitamine D) kunnen gemakkelijk optreden. (Zie ook Consumentenbond - juni 2008).
  • Het advies om "light" met aspartaam te gebruiken terwijl er ruim 90 bijwerkingen van aspartaam zijn geregistreerd, waaronder gewichtstoename (FDA).
  • Vezelarme (eier)koeken als tussendoortje. Ze jagen de bloedglucosespiegel omhoog en stimuleren dus een hongergevoel.
Toegevoegd op: 30-01-2009 | Categorie: Voeding | Printversie

Reacties op dit artikel

Jos schreef:

In roggebrood zit verbrand mout voor de kleur lijkt mij niet erg gezond,

# 16/05/2009

ano schreef:

pas op voor anorexia, neem geen fris en een eierkoek bij de bakker maakt eierkoeken voor 50 kcal!!!! Dus neem ochtend een halve en middag, wel bij jan boer halen

# 16/08/2009

jenny schreef:

hoi ik ben 13 jaar ben beetje breed en ik wil graag afvallen maar ik hou het minimaal 2 weken vol en ik ben nu echt zat ik wil echt wel een paar kilo eraf en nog een ding hoe kan ik bij mij thuis leuk bewegen en welke oefeningen? groetjes jamie

# 28/11/2009

Matthijs schreef:

Reactie op het bericht van Jos, beetje laat maar toch. In roggebrood en veel donkere volkorenbroden zit inderdaad mout verwerkt, maar om precies te zijn is het gebrande mout, net zoals gebrande koffie. Niet verbrande mout dus. Er zitten geen schadelijke stoffen in, maar het voegt niet echt iets toe aan de voedingswaarde. Daarom zijn donkere broden niet per definitie gezonder dan lichter gekleurde broden. Had ik net toevallig vandaag ergens gelezen :)

# 07/01/2010

Femke schreef:

EEt veel rauwkost, dat is lekker en gezond , geeft een vol gevoel en is meestal ook niet duur. Vandaag at ik een rauwkostschotel van 1 komkommer, 2 sjalotjes en 12 zwarte olijven, alles in kleine stukjes gesneden, , met een dressing erbij van olie en citroensap.

# 28/04/2010

patricia schreef:

Reactie op het berichtje van jamie/jenny: ga je alsjeblieft niet bezighouden met kilo's en calorien, daar ben je nog veel te jong voor!! Mijn advies: ga een sport doen waarbij afvallen en gezond bezig zijn een bijzaak is, zoals voetbal, hockey, tennis of zwemmen. Hier sport je in een team, waardoor het niet alleen gezellig is om te sporten, maar ook een stimulans is om niet te stoppen (je wilt immers niet je teamgenootjes teleurstellen). Je zult zien: binnen de korste keren zie je er weer top uit, zonder dat je daar echt je best voor hebt hoeven doen! Succes!

# 26/10/2010

Reactie toevoegen

Geef de uitkomst van de onderstaande som:

(in cijfers)

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.