Veel mensen zijn een groot voorstander van broccoli, omdat het vooral vrouwen beschermt tegen onder andere borstkanker.
Nu meer over bloemkool. Dat is ook een supergroente. Uit een studie, die is gedaan aan de Universiteit van Urbino, Italië, blijkt dat bloemkool óók beschermt tegen borstkanker. Volgens hun onderzoek remt het niet alleen kankercellen af, maar doodt bloemkool deze ook. De studie geeft aan dat bloemkool reageert als een chemo-preventieve agens en op verschillende manieren de groei tegengaat van borstkankercellen. Dus eet vanaf nu broccoli en bloemkool als bescherming tegen onder andere borstkanker.
Er zijn nog geen reacties op dit artikel.
Geef de uitkomst van de onderstaande som:
(in cijfers)