Top 10 afslanktips

Top 10 afslanktips

Je dieet goed volhouden is vaak lastig. Wij helpen je graag bij het afvallen en hebben voor jou de beste afslanktips op een rijtje gezet.

10) Plan je dieet.
Bedenk niet alleen wat je per dag eet maar hou ook rekening met komende feestjes. Wanneer je toch een feestje of borrel hebt zorg er dan voor dat je van te voren gegeten hebt. Zo kom je niet in de verleiding om te snacken.
9) Ga verleiding uit de weg.
Haal geen tussendoortjes in huis welke rijk zijn aan calorieën en suikers. Wanneer je geen zoete of hartige snacks in huis hebt kun je deze ook niet opeten tijdens een moeilijk moment.
8) Eet kleinere porties.
Schep niet gelijk je bord vol maar kies kleinere porties. Vaak eet je alles op wat op je bord ligt en eet je eigenlijk te veel. Door steeds kleinere porties op te scheppen raakt je lichaam langzaam gewend aan minder grote hoeveelheden eten.
7) Eet niet teveel in de avond.
Wanneer je s’avonds nog eet heeft je lichaam vaak niet voldoende tijd om het eten te verbranden.
6) Wees realistisch en stel haalbare doelen.
Wanneer je onhaalbare doelen stelt en deze vervolgens niet haalt is het moeilijk om gemotiveerd te blijven en je aan je dieet te houden.
5) Zorg voor voldoende lichaamsbeweging.
Ook wanneer je niet sportief bent probeer altijd een half uur per dag te bewegen. Dagelijkse lichaamsbeweging is van belang om je vet verbranding hoog te houden en zorgt ervoor dat je spiermassa tijdens het diëten niet wordt afgebroken.
4) Drink minimaal 2 liter water op een dag.
Door voldoende te drinken worden afvalstoffen goed afgevoerd. Naast water is thee ook goed om te drinken voor een positief reinigend effect op je lichaam.
3) Ga voor een gezonde snack.
Mocht je trek hebben ga dan voor een caloriearme snack . Fruit is een gezonde keus maar niet altijd goed wanneer je een suikervrij dieet volgt. Ga dan voor een gezonde maaltijdreep .
2) Voorkom een hongergevoel.
Sla geen maaltijden over maar zorg ervoor dat je caloriearme producten eet welke rijk zijn aan eiwitten en proteïne voor een langer voldaan gevoel.
1) Zorg voor een dieet in balans.
Het dieet wat het best bij jou werkt is voor iedereen anders. Zorg altijd dat je tijdens een periode van lijnen de nodige vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Dit kan je doen door een gevarieerde voeding of je dieet aan te vullen met voedingssupplementen . Ook tijdens het lijnen staat je gezondheid voorop!
Toegevoegd op: 14-04-2014 | Categorie: Voeding | Printversie

Reacties op dit artikel

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reactie toevoegen

Geef de uitkomst van de onderstaande som:

(in cijfers)

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.