Fitness voor de handen

Fitness voor de handen

Handen die te weinig bewegen, of steeds dezelfde beweging maken, worden stram. Ze worden weer lekker soepel door een massage of wat fitnessoefeningen. En dat is weer belangrijk voor de fijne motoriek. Bovendien wordt de doorbloeding er door bevorderd, zodat de handen dus heerlijk warm worden.

Handenfitness kun je bijvoorbeeld doen terwijl je televisie kijkt, maar het kan ook heel goed als je ingespannen bezig bent (bijvoorbeeld achter de computer!).

  • Strek de vingers en spreid ze zo ver mogelijk.
  • Breng ze weer tegen elkaar en rol ze kootje voor kootje af, tot je een vuist hebt gemaakt.
  • Rol ze daarna weer langzaam uit.
  • Breng nu eerst het topje van je pink, daarna van je ringvinger, middelvinger en wijsvinger naar je handpalm in een vloeiende beweging en vouw je duimen om je vingers heen.
  • Strek je vingers weer en eindig met even op tafel of bureau trommelen met je vingertoppen, zodat je vingers helemaal "los" worden.
Toegevoegd op: 27-03-2007 | Categorie: Fitness | Printversie

Reacties op dit artikel

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reactie toevoegen

Geef de uitkomst van de onderstaande som:

(in cijfers)

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.