Strakkere spieren deel 1: Traplopen

Strakkere spieren deel 1: Traplopen

Droom je ook van strakkere spieren, maar ja.... geen tijd... ?? Dan is hier goed nieuws: je hoeft helemaal geen extra tijd vrij te maken om toch je spieren te trainen; je integreert gewoon een aantal "oefeningen" (eigenlijk meer gewone alledaagse fysieke activiteiten) in je dagprogramma en gaat daarmee in de richting van een strakker lijf, een betere conditie en het heerlijke gevoel dat je goed bezig geweest bent! De komende negen dagen plaatsen we elke dag een greep uit de mogelijkheden...

Neem voortaan de trap in plaats van de lift. Je wordt er fitter door, het is goed voor je uithoudingsvermogen - zeker als je ook nog eens twee treden tegelijk neemt! - en je gaat je lekkerder voelen door de endorfine die vrijkomt. En je spant er de spieren van je billen en bovenbenen ook nog eens lekker mee aan!

5 minuten traplopen = 40 kilocalorieën (164 kilojoule)

Toegevoegd op: 09-04-2007 | Categorie: Fitness | Printversie

Reacties op dit artikel

) schreef:

)

# 04/08/2009

Sandra schreef:

Helemaal mee eens. Sinds ik zes weken geleden iedere dag de trap neem ipv de lift (ik woon negen hoog) ben ik al twee kilo afgevallen

# 12/08/2010

Noa schreef:

Inderdaad traplopen is echt goed ik woon 19 hoog. En ben 5 kilo afgevalen in 6 weken door minimaal 5 dagen 2 x per dag de trap te nemen!! Verder sport ik niet. Maar heb wel een beroep waarbij ik veel loop. Traplopen naar beneden is slecht voor de knieën heb ik begrepen.

# 07/09/2010

f schreef:

ff

# 11/10/2011

Reactie toevoegen

Geef de uitkomst van de onderstaande som:

(in cijfers)

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.