Verantwoorde caloriearme snacks

Verantwoorde caloriearme snacks

Tussendoortjes kunnen je daadwerkelijk helpen om gewicht te verliezen en bij het behouden van dit gewichtsverlies. Dit komt doordat als je een snack tussen de maaltijden eet je minder kans hebt om teveel te eten tijdens de maaltijd zelf. Naast de calorierijke tussendoortjes zijn er ook ongelooflijk laag in calorieën en super voedzame mogelijkheden voor verantwoord snoepen. Zo kun je tijdens het diëten toch voldoen aan je verlangen naar eten.

Verantwoord snoepen met een caloriearm tussendoortje

Normaliter zouden drie maaltijden per dag alle nodige voedingsstoffen
aan je lichaam moeten geven. Vooral tijdens het diëten zal je ook tussen deze maaltijden snakken naar een tussendoortje . De Cornell University heeft geconstateerd dat mensen even tevreden zijn met een
tussendoortje van 195 kcal als dat ze een snack van 1370 kcal zouden
eten. Echter is vaak het probleem dat verantwoord snoepen niet altijd de lekkerste optie is. Uiteindelijk is het van belang dat het tussendoortje energie en een verzadigd gevoel geeft. Het is belangrijk om hierbij op hetaantal calorieën en voedingsstoffen te letten.

Verantwoord snoepen door de juiste voedingsstoffen

Wat betreft de voedingsstoffen zijn er een aantal punten waarop je kunt letten:
  • De snack bevat genoeg eiwitten zodat het verzadigd gevoel van je
    lichaam omhoog gaat
  • Het tussendoortje bevat vezels die water absorberen en langzaam
    verteerbaar zijn waardoor je een langer vol gevoel hebt
  • Het vetgehalte moet dusdanig laag zijn dat je niet meer dan 20 tot 35procent van je dagelijkse calorieën uit vet haalt
Als je let op deze aandachtspunten kun je met een gerust hart zeggen
dat je bewust aan het diëten bent.

Verschillende verantwoorde caloriearme snacks

Of je nu aan het diëten bent of niet, letten op je calorie inname is de
methode om overgewicht te voorkomen. Wat betreft groenten en fruit
kan bijna alles. Het is voedzaam, gezond en over het algemeen  caloriearm. Als je trek hebt in een koek, neem dan een rijstwafel of een plakje ontbijtkoek. Een granen of chocolade koek van de Dieetdrogist is een andere optie als je toch een 'echt' koekje wilt nemen. Verantwoord snoepen met hartige snacks kan bijvoorbeeld met de Weight Care Snack. In de zoete categorie is magere yoghurt met fruit, rozijnen of Slank Easy Diet ijs ook zeer geschikt voor tijdens het diëten.
Toegevoegd op: 02-04-2014 | Categorie: Voeding | Printversie

Reacties op dit artikel

Er zijn nog geen reacties op dit artikel.

Reactie toevoegen

Geef de uitkomst van de onderstaande som:

(in cijfers)

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.