Walnoten: een goede bron van omega-3 vetzuren

Walnoten: een goede bron van omega-3 vetzuren

Walnoten zijn in hun schil indrukwekkende noten door o.a. hun grootte. Walnoten zijn rijk aan calcium, kalium, foliumzuur, vezels, vitamine e, magnesium en plantaardig eiwit. Maar helaas zijn ze net als alle andere noten ook rijk aan vet, dus leveren ze veel calorieën. Eet er daarom niet teveel van, een handje per dag is voldoende.

Walnoten zijn tegenwoordig welgekend voor hun hoge omega-3 gehalte waardoor ze vaak de titel "super food" krijgen van sommige diëtisten. Deze noten helpen je je slechte cholesterol (LDL) gehalte te verlagen en je goede (HDL) cholesterolgehalte te verhogen.

Als je ongepelde walnoten koopt, zoek dan naar droge en grote noten die onbeschadigd zijn. Kijk uit voor schimmels! Als je vergeten bent waar de notenkraker is gebleven na al die jaren, koop dan gepelde walnoten.

100 gram gepelde walnoten leveren 691 kcal (2888 kJ). Ze bevatten 3.2 gram koolhydraten, 15.6 gram eiwit en 68.5 gram vet.

Aanvullende omega-3-6-9 supplementen kunt u bestellen op Drogisterij.net.

Toegevoegd op: 04-02-2008 | Categorie: Voeding | Printversie

Reacties op dit artikel

dick schreef:

wat een onzin dit verhaal!!,altijd maar weer die domme focus op calorieen. Er is een wezenlijk verschil met calorieen uit koolhydraten of uit vetten,calorieeen uit vetten maken NIET dik.Hoeveel je er ook van eet.

# 27/01/2012

Reactie toevoegen

Geef de uitkomst van de onderstaande som:

(in cijfers)

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.