Een training waarmee je je rugspieren kunt versterken

Een training waarmee je je rugspieren kunt versterken

Veel bodybuilders trainen alleen hun showspieren zoals de borst, biceps en de schouders. Maar als je belastbaarheid wilt verhogen is het ook noodzakelijk om je rugspieren te trainen. Een sterke rug helpt je bij andere oefeningen en is voor alledaagse dingen ook handig.

» Lees verder

Maatje kleiner vóór de feestdagen? het kan nog!

Maatje kleiner vóór de feestdagen? het kan nog!

Ken je het? Twee jaar geleden kocht je dat leuke zwarte jurkje of die mooie smoking. Vorig jaar kwam het er helaas niet van om hem te dragen. Maar nu heb je een fantastisch feest in het vooruitzicht. Dus je duikt de kast in en pakt het uitverkoren kledingstuk eruit. Toch maar even passen... Oei. Het komt keihard aan... heel frustrerend... maar echt goed passen doet-ie niet meer... Hij is net een maatje te klein. Of anders gezegd: jij hebt in die twee jaar een "maatje meer" opgebouwd! Je loopt normaalgesproken in comfortabele, wat ruim zittende kleding, dus het was je nog niet opgevallen... of wou je het gewoon niet zien?

» Lees verder

Wat te doen tegen pijn in de benen?

Wat te doen tegen pijn in de benen?

Er zijn veel verschillende soorten pijn. Sommige zijn zwak, sommige heel sterk. Pijn is een waarschuwingssignaal van je lichaam dat zegt: “er is iets mis”. In veel gevallen is het nodig om een dokter ernaar te laten kijken, maar in gevallen van lichte pijn kun je gewoon naar je lichaam luisteren en eerst kijken wat je ziet en voelt. Dit helpt ook om je klachten beter te kunnen omschrijven, mocht er toch een dokter nodig zijn.

» Lees verder

Borstspieroefeningen

Borstspieroefeningen

Een brede borst geef je een mooi gespierd uiterlijk. De borstspier (pectoralis major) trainen is hiervoor noodzakelijk. In dit artikel bespreken we een aantal klassieke borstspieroefeningen zoals de "Bench Press", "Dumbel Fly", "Push Up" en de "Chest Dips".

» Lees verder

Waarom moet je een warming-up doen voor het trainen?

Waarom moet je een warming-up doen voor het trainen?

Veel mensen slaan bij het trainen de warming-up over omdat ze het toch maar onzin vinden en het kost teveel tijd. Het is echter wel verstandig om voor het trainen een warming-up te doen. Het komt de resultaten van je training ten goede..

» Lees verder

Schouderspieren trainen

Schouderspieren trainen

Een van de dingen waarmee je kracht uitstraalt zijn brede schouders. Ook zijn sterke schouders van belang bij het trainen van de borstspieren. In dit artikel bespreken we een aantal effectieve schouderoefeningen zoals de "Military Press" en de "Lateral Raises".

» Lees verder

Is de Ab King Pro een goed apparaat om buikspieren mee te trainen?

Is de Ab King Pro een goed apparaat om buikspieren mee te trainen?

Je kent het vast wel... reclames met ingesproken Nederlandse stemmen die je vooral 's ochtends en 's middags op de commerciële zenders ziet. De Ab King Pro is een buikspierapparaat wat vaak verkocht wordt via televisiereclames. Is dit apparaat daadwerkelijk zo goed als men in deze spotjes beweert?

» Lees verder

De menselijke lichaamstypen

De menselijke lichaamstypen

We kunnen het menselijk lichaam in drie typen verdelen: ectomorf, mesomorf, en endomorf. Je lichaamstype bepaalt voornamelijk of je aanleg hebt om spieren op te bouwen en of je aanleg hebt om dik te worden. De Amerikaanse psycholoog William Sheldon was de bedenker van deze lichaamstypen.

» Lees verder

Tips om je vitaliteit merkbaar te verbeteren met "Low-Tech" activiteiten

Tips om je vitaliteit merkbaar te verbeteren met "Low-Tech" activiteiten

In deze tijd van computers, auto's en fastfoodrestaurants, haast en stress is het onderwerp "bewegen" een ondergeschoven kindje geworden. Onze spieren en botten schreeuwen om meer beweging en aandacht.

» Lees verder

Het trainen van de triceps

Het trainen van de triceps

Een spiergroep die men vaak vergeet te trainen is de triceps. Als je echt gespierde armen wilt krijgen is de triceps zeer belangrijk om te trainen. De biceps (die men vaak als enige armspier traint) zorgt slechts voor éénderde van de omvang van je arm, terwijl de triceps voor tweederde zorgt.

» Lees verder

Wij maken gebruik van cookies om onze website beter op uw wensen af te kunnen stemmen. Klik hier voor meer informatie over onze cookies.