In het zwembad of bij de douches en kleedkamers in de sportschool is de kans om voetschimmel op te lopen behoorlijk groot. Ter voorkoming hiervan kun je een aantal maatregelen nemen, zoals het dragen van slippers en het goed afdrogen van de voeten.
Dat mandarijntjes lekker zijn, dat weten we wel. Maar wist je dat deze vruchten ook de kans verkleinen op het krijgen van allerlei ernstige en/of levensbedreigende ziektes, zoals leverkanker, aderverkalking, beroertes en diabetes?
Kinderen zijn te dik, snoepen te veel en sporten te weinig. Dit blijkt uit een onderzoek onder ruim 12.000 basisscholieren.
De nieuwe afslankpil rimonabant, die binnenkort op de Nederlandse markt verschijnt, werkt niet beter dan een dieet en begeleiding van een diëtist.
Meer dan een derde van de Duitse rokende meisjes rookt om slank te blijven. Sigaretten in plaats van eten, luidt het devies bij 35% van de Duitse meisjes van 11 tot 20 jaar, die roken. Dit blijkt uit een onderzoek in opdracht van een ziekenfonds en de Duitse kankerstichting.
India heeft ruim 1 miljard inwoners. Deze kennen de ziekte van Alzheimer (vroegtijdige aftakeling met verlies van geheugen) praktisch niet, terwijl in de westerse wereld meer dan 50% van de mensen boven de 84 jaar het heeft en het begint steeds vroeger op te treden. Het geheim is het gebruik van kurkuma in hun voeding, want in India wordt de meeste curry gegeten.
Groene thee staat bekend om zijn anti-oxidante werking. Deze thee bevat een polyphenol: epigallocatechine-3 gallaat ofwel EGCG, die een antikankerwerking heeft. Verder helpt groene thee met de bescherming van het cardiovasculaire systeem. Mensen die groene thee drinken hebben minder hart- en vaatziekten en hypertensie. Het zou ook helpen om diabetes type II te voorkomen.
In een recente studie is ontdekt dat regelmatige consumptie van walnoten je cardiovasculaire fitheid aanzienlijk bevordert. Dit kan oplopen tot een preventie van 50% en dat is, alles behalve slecht voor een paar noten per dag.
Mensen die 1 glas alcohol per dag drinken hebben een 20% lagere sterftekans dan mensen die niet drinken. Op het gebied van hartinfarcten en hersenbloedingen hadden ze zelfs 30% tot 40% minder sterftekans dan niet-drinkers. Dit beweert Dr. Richard Doll van de Oxford University. In dit artikel wat dranken op een rij zodat je je keuze kunt maken...
Relatie stuk? Pas op! Onderzoeken door de Universiteit van Texas hebben uitgewezen dat een emotioneel "gebroken hart" kan leiden tot daadwerkelijke lichamelijke hartproblemen; zo zouden gescheiden vrouwen 50% meer kans lopen op hartkwalen op langere termijn dan vrouwen die een stabiele relatie hebben.